Budynek dworca PKP wraz z architekturą przyległą
Dworzec istniejący do dziś oddano do użytku w 1890 roku. Jest to budynek murowany, zbudowany w stylu neogotyckim, założony na planie wydłużonego prostokąta. Elewacja dworca o bogatym ukształtowaniu architektonicznym, podkreślono zastosowanie wysokiej jakości cegły licówki oraz cegły glazurowanej. Wysoki zróżnicowany w konstrukcji i formie dach, kryty ceramicznie dachówką holenderską od strony miasta oraz dachówką karpiówką od strony peronów. Interesującym przykładem architektury kolejowej są budynek ekspedycji z około 1900 r. - murowany, ze ścianą kolankową o konstrukcji szachulcowej oraz murowany budynek szaletu z ścianą poddasza o konstrukcji ryglowej, z wypełnieniem pół cegłą.
W 2010 r. firma PKP SA rozpoczęła prace remontowe, które trwały 2 lata. Podczas remontu odnowiona została elewacja dworca oraz wnętrza. Zachowane zostały elementy historyczne, np. ślady po kulach z II wojny światowej. Wszystkie detale dopracowano w najdrobniejszych szczegółach: odnowiono stare herby, polichromie, drewniane stropy i kolumny.